زمان جاری : پنجشنبه 14 تیر 1403 - 4:17 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام مهمان گرامي؛
مهمان گرامي، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد


آیا میدانید؟ ایا میدانید :






تعداد بازدید 1114
نویسنده پیام
sara آفلاین



ارسال‌ها : 31
عضویت: 22 /9 /1393
تشکر شده : 1
اموزش جلوگیری از ترس در دعوا

1- حدالمکان از نزاع و درگیری بپرهیزید و شخصیت خودتون را حفظ کنید ، زیر انسان ها برخلاف حیوانات ، دارای منطق و شعور هستند و بهتر است مشکلات خودمون را با گفتگو حل کنیم !

2- محیط اطراف خود را به خوبی شناسایی کنید این به این دلیل است که هر مکانی دارای لوازم خاصی است که می تواند به عنوان سلاح استفاده شود . دلیل دیگر آن است که باید در هر شرایطی راه فرار مناسب را بشناسید مخصوصا زمانی که تعداد شما کمتر است باید بیش از پیش به این موضوع توجه کنید .برای شناسایی محیط از تمام حس های 5 گانه خود به خوبی استفاده کنید نه این که فقط به دور و اطراف نگاه کوچکی بیندازید.

3- بدانید که همیشه کتک زدن رقیب باعث برد شما نمی شود بلکه گاهی اوقات با گفتن یک سری چیز ها و یا اخطار به رقیب می توانید برنده واقعی باشید . البته اخطار شما باید به نوعی داده شود که شما را در وضعیت بهتری نسبت به رقیب قرار دهد . پس همیشه به یاد داشته باشید که گرهی را که با دست باز می شود با دندان باز نکنید. هیچ وقت احساساتی عمل نکنید قبل از شروع دعوا همیشه منطقی باشید و برای مثال یک دختر و پسر جوان که گویا نامزد هم هستند از جلوی شما عبور می کنند شما سهوا به دختر خیره می شوید و در این هنگام نامزد وی درگیری با شما را شروع می کند سعی کنید همان لحظه از وی عذرخواهی کنید و بگویید که آن دختر بسیار شبیه کسی بوده که شما قبلا دیده اید پس از این عمل شما 2 راه بیشتر ندارد یا او هم از شما عذرخواهی می کند و همه چیز به خوبی و خوشی پایان می یابد و یا این که عذرخواهی شما را قبول نکرده و دعوا را شروع می کن. اگر حالت دوم پیش آمد سعی کنید دو سه قدم به عقب بردارید و به وی هشدار دهید. هرگز نترسید اما اقدام به درگیری نیز نکنید ولی در عین حال آماده زدن ضربه باشید.

[​IMG]

4- کمی از رقیب خود فاصله بگیرید. فاصله خود را تنها زمانی کاهش دهید که قصد حمله به حریف را داشته باشید. طرف مقابل احتیاج دارد تا با نزدیک شدن به شما ضربه خود را وارد کند و شما هرگز نباشد این اجازه را به وی بدهید. سعی کنید که به طور مستقیم روبه روی طرف دعوا نایستید. کمی به بدن خود زاویه بدهیدو در یک مکان ثابت باقی نمانید زیرا با این کار تمرکز حریف بر روی شما بالا می رود. اگر شما به طور مستقیم روبه روی حریف قرار نگیرید برای او یک مانع بزرگ در جهت زدن ضربه ایجاد کرده اید پس کمتر آسیب خواهید دید. گارد خود را همیشه بالا نگه دارید حتی وقتی که دارید به اصطلاح با حریف کل کل می کنیدزیرا هیچ وقت معلوم نیست که دعوا کی و چگونه شروع می شود؟!!!

5- تا جایی که می توانید ریلکس باشید و نفس های عمیق بکشید. هرچه شما ریلکس تر باشید و آرامش درونی خود را بیشتر حفظ کنید می توانید محکم تر و بهتر به حریف حمله کنید و از آسیب وی در امان بمانید.

6- سعی کنید در هنگام دعوا حرکت های خود را با حرکات رقیب تطبیق دهید. سعی کنید زمانی که او برای حمله گارد خود را باز می کندحداکثر استفاده را با دفاع و یک ضربه به عنوان ضد حمله ببرید. توجه نمایید که حرکات بی مورد انجام ندهید و سعی داشته باشید قرینه رقیب خود باشید. البته این در صورتی است که از نظر توان در یک سطح باشید در غیر این صورت حتما با چند ضربه دمار از روزگار حریف در آوریدتا دیگر عمل خود را تکرار نکند.

6-باید بدانیدچه وقت و چکونه فرار کنید ؟ اگر شما از نظر نیروی بدنی تا حد زیادی از رقیب ضعیف تر هستید و یا این که در یک نزاع گروهی تعداد شما از گروه مقابل کمتر است باید و در بهترین موقعیت فرار کنید همیشه به سوی جمعیت مردم فرار کنیدو تا حد امکان به سوی مکان های روشن حرکت کنید . در هنگام فرار سعی کنید برای فرد یا افراد تعقیب کنده ایجاد مانع کنید مثلا یک سطل آشغال را سر راه آنها روی زمین پرت کنید . بدانید که فرار گاهی اوقات به معنی برنده شدن است سعی کنید راه های باریک را برای فرار انتخاب کنید مثلا فرار از میان ماشین ها در یک پارکینگ عمومی بسیار عالی است البته همیشه از این که مسیر خروج را می دانید مطمئن شوید.

7- تعادل خود را حفظ کنید و در هر شرایطی بر روی دو پای خود بایستید . پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید زیرا این عمل شما را در بهترین وضعیبت از لحاظ تعادل قرا می دهد زانو های خود را کمی به سمت زمین خم کنید تا در صورت حمله حریف با سلاح سرد بتوانید با سرعت عمل بیشتری بدن خود رابه به عقب بکشید.

8- هنگام حمله حریف با آخرین قدرت از خود دفاع کنید و هرگز اجازه ندهید حریف قسمتی از بدن شما را در اختیار بگیرد برای مثال نگذارید که یقه شما را با دست بگیرد و یا با شما پنجه در پنجه شود که در این صورت احتمال برد شما کاهش خواهد یافت. اگر سمت مقبل دعوا تمایل به گرفتن بدن شما داشت سعی کنید به او ضربه مهلکی بزنید زیرا او در این زمان نمی تواند به خوبی از دو دست خود برای دفاع استفاده کند. در کل به هنگام درگیری نکات زیر را رعایت کنید:

- به اعضای حساس بدن ضربه بزنید ( صورت،گردن،کلیه ها، بیضه و ...) در این صورت می توانید امکان زدن ضربات بعدی را برای خود فراهم کنید و در نهایت پیروز مبارزه باشید.

- در نظر داشته باشید که شما در رینگ مسابقه نمی جنگید پس قانونی وجود ندارد . از هر کاری که می توانید برای حفظ امنیت خود استفاده کنید برای مثال از کمربند خود استفاده کنید یا به چشمان طرف مقابل ضربه بزنید یا هر کار دیگری که در آن موقعیت از دستتان برمی آید را انجام دهید.

- قدرت ضربات وارد به پایین تنه را دست کم نگیرید. لگدهای شما به زانوها، ران و پشت ساق حریف می تواند وی را به طور کامل از پا در آورد به شرطی که در زمان مناسب و با آخرین قدرت نواخته شوند.

9- همیشه قیل از دعوا و به هنگام ان صدای خود را افزایش دهید. بلند تر بودن صدای شما باعث گرفتن تمرکز حریف می شود و شما را در موقعیت بهتری قرار می دهد.

10- سایت بینوایان اکیدا توصیه میکند که هر فردی در هر سن و جنسیت ، حتما دوره های دفاع شخصی را به اتمام برساند .

این هم یک ویدئو آموزشی جالب (تکنیک های کاربردی برای دفاع و ضربه) : پخش آنلاین


یکشنبه 24 اسفند 1393 - 15:59
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
پرش به انجمن :


تماس با ما | اموزش جلوگیری از ترس در دعوا | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS